Alla inlägg under september 2007

Av soli - 18 september 2007 15:54

Det här bröllopet håller på att ta musten ur mig. Igår var jag och lyssnade på bandet, de var jättebra! Ett gäng gubbar på 60+ som gärna vill spela heeeeeela kvällen......vi får se.  Men det är typ tusen saker som ska fixas, frågas, bokas och en massa folk som ska komma och hälsa på. Jag längtar till nästa vecka när allt är bokat och bestämt. Då kan jag ägna mig åt andra saker, som hur jag ska ha mitt hår.

Av soli - 9 september 2007 16:33

Efter att ha varit i Kina i 4 månader och komma tillbaka till labbet är det som om jag blivit raderad från labbet. Alla mina saker är borta. Mina pipetter, min dator-mus, alla mina saker på min labbänk, mina fryslådor och tom mina lab-tofflor. Jag tror att det är någon som hasar runt i mina orange, storlek 36 Scholl tofflor. Jag har också fått känslan av att mitt tangentbord blivit utbytt, men  kan inte bevisa det. Det som är mest underligt är att , det finns uppsättningar av piptter, datorer, musar etc, som är "lediga" och till för låns, plus att det finns massor av mskor som verkligen lämnat labbet på riktigt. Men av någon anldening så har min labbänk och min skrivplats blivit allmän egendom. Folk passade på att sno alla mina saker när jag åkte bort ett tag. I don't like it one bit! I feel violated och bortglömd. När jag åker i Oktober ska jag gömma mina saker och låsa in dem.....hmpf

Av soli - 6 september 2007 17:03

Jag har ont i halsen. Det är nog för att jag pratar så mycket om Kina..... Alla vill veta. Jag beskriver oftast Kina med ett ord....speciellt.  Jag har blivit så härdad av allt trängandes att jag inte ens märkte att en man försökte tränga sig vid lunchbuffeen igår, hmmm.


Other than that, jobb och bröllopsplaner (viktigt, viktigt)


Jag kommer nog att skicka min blog på semester under min tid här hemma, jag behöver den ju inte nu när jag är hemma och kan ventilera med alla här!


KRAM



Av soli - 5 september 2007 15:31

Jag är inne i en Kina-svacka....hemma i Sverige. Inte för att Kina är dåligt på något sätt, utan mer för att Sverige är så bra. Idag var det dimmor över färlten när jag åkte till jobbet....aaahhhhh!!!! Jag är jet-laggad och trött, vaknade klockan 5 i morse och nu har jag dessutom ont i halsen. Skit!

Laddar upp en bild tagen på min dator på min man som tittar på TV i Kina. We are spending quality time together!


Just det, om det är någon som läser det här och inte har osat till den 29e, så OSA!!!!

Av soli - 4 september 2007 22:33

Igår när jag landade så sprack det upp och det bildades en hel regnbåge!!!!

Jag var så glad när jag landade på Arlanda att jag nästan började gråta. Tårarna ville komma fram inte pga att jag äntligen var hemma utan mer pga den lycka jag kände inför den grupp med människor, från alla etniska grupper, som stod och väntade i en organiserad kö!!!! Ahhhhhh, Sverige! Jag blev extra glad när de öppnade ett nytt bås för EU och Schengen och kunde glida förbi alla andra! Jag var så till mig att jag typ skrek: HEJ! till kvinnan i båset. Mental note: Börja prata tystare och skrik inte som kineserna gör.




Av soli - 3 september 2007 02:09

Bara ett par timmar kvar och sen kommer jag hem!!! Ska bara packa först. Hela Kina sörjer för att jag ska åka, dvs det regnar.


JEHUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!! 

Av soli - 2 september 2007 12:18

Igår köpte jag en "Rolex" i guld. Vi var i en liten lägenhet i närheten av Pärlmarkanden, där bara piloter och flygpersonal handlar. Uppenbarligen så behöver man inte pruta så mycket här och klockorna ska vara av bättre kvalité(?).


Tjejen: So you work for SAS or maybe Lufthansa?

Sue-Li: Neither.

Tjejen: So how come you know our shop?

Sue-Li: My friend (Anders) tell me. How much? (Sue-Li håller upp en "Rolex" i guld)

Tjejen: 300 rmb.

Sue-Li: Ok, how about 250?

Tjejen: No, 300 because it is gold.

Sue-Li: (?)


Så nu hör ni, jag har en klocka i guld! Jag är sååå getto! Bling!


Av soli - 2 september 2007 12:06

har precis vaknat från min lilla eftermiddagsnap! I morse åkte vi till hotell Westin där det serveras brunch och free flow av Champagne (riktigt)! Kan ha blivit ett eller två glas för mycket.....


Helgen har blivit som en lång date med våra svenska vänner (Anna, Tove, Sara, Kim, Anders och Christin), som vi har blivit så kära i. Vi gick i ut fredags och började med en avskedsmiddag, för Christin, på en jättefancy sushi restaurang. Det blev en sen och superkul kväll. Lördagen startades med en brunch (med Anders och Kim) i hutongerna och sen en shoppingtur på Pärlmarknaden. Vi tog också en lång promenad i parken runt omkring temple of Heaven. I parken var det jättemånga gamla människor som stod i stora grupper och sjöng riktigt gamla kampsånger. På kvällen käkade vi middag med Tove och Anna som precis har flyttat till vårt område.


Anyway, presenter är inhandlade, inget är packat och jag är inte alls beredd att komma till Sverige. Speciellt inte då jag har hört att vädret suger. Här har vi haft stadiga 30 grader och sol i flera veckor. Nu måste jag packa sneakers och jacka!!


Bilder: Kvinnor med band i parken, i hutongerna, utsikt över Temple of Heaven.

Film: Folk sjunger som galningar i parken.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards