Alla inlägg under oktober 2009

Av soli - 25 oktober 2009 03:01

Vi brukar gå till parken tidigt på morgonen. Parken brukar vara full med aktiviteter. Grupper av folk som står och gör Tai Chi, Qi Gong, aerobicsoch vi får intre glömma svärdgruppen (fast med paraplyer) och solfjädergruppen. Det är lite som i Kina plus lite annat. Vissa springer, en del gör armhävningar o lyfter tunga stockar andra gör yoga.


I

Av soli - 20 oktober 2009 14:53

Av soli - 17 oktober 2009 03:31

Nu är det på riktigt!!!! Olle har vid 9 månader och tre veckors ålder börjat gå utan stöd. Shit, shit, shit.

Han har ju gått med sin vagn i ett par månader och de senaste veckorna har han ju gått längs med möbler. Men så igår vågade man släppa taget och gick till pappa. Tre små steg och nu är det inget som kan stoppa honom. Tre steg blev till fyra och sen till fem. Man kunde tom vända och gå åt vänster.

Såklart var det nog lite för mycket för Olle att processa och därför har han vaknat varje timme i natt...och gallskrikigt!

Anyway, filmbevis kommer snart (för mormor lyckades fånga allt med kameran).



Av soli - 13 oktober 2009 03:55

Ni kanske inte vet att jag har fotfobi. Jag tycker att fötter rent generellt är mycket mycket äckliga. Jag skyller det på min bror som brukade trycka upp sina fötter i ansiktet på mig när jag var liten.

Anyway, när man åker tunnebana här så får man se mycket, inte bara fötter, utan allt från konstiga hudåkommer till en sjätte tå till håriga vårtor (som AK brukar säga; det är en freak show varje dag.....).


Det här är dock en vanlig syn. KLOR. Vissa kvinnor har otroligt långa tånaglar. UÄK!

From Singapore-liv
Av soli - 13 oktober 2009 03:50

Appropå mitt talesätt om kineserna och Kina.........

From Singapore-liv


..........vi har blivit kineser. Jag matar Olle på Ikea.

Av soli - 13 oktober 2009 03:46

När vi var i Kina så gjorde jag ju såklart grova generaliseringar om hur kinserer är och vad de har på sig. Det var mycket pyjamaser på stan och scrunchies i håret (ni vet de där snoddarna med skrynkligt tyg). Nu för tiden brukar jag skoja och säga att man kan "ta kinserna från Kina men inte Kina ur kineserna", då det förekommer mycket lustiga gemensamma saker här som där. Tex det här: En liten liten hatt på tofsen.

From Singapore-liv


Jag är förövrigt ganska förvånad över hur ganska många Singaporeaner klär sig med tanke på att shopping är en favoritsyssla för många här.

Av soli - 13 oktober 2009 03:41

Vi har haft lite logistiska problem med vår bildhantering från Iphone till iphoto till picasa, men jag tror att jag vet vad felet är och nu har jag lagt upp lite nya bilder i mitt album.


Här kommer iaf en bild från A-Ks födelsedagsbrunch på St Regis (a 6 (?) star hotel....)

From Singapore-liv
From Singapore-liv
From Singapore-liv
Av soli - 9 oktober 2009 11:01

Tove, som vi träffade i Beijing, är på besök. Vi har tagit det ganska lugnt och Tove har solat och badat. Idag åkte vi till 2 dollar-shoppen (som nu säljer saker inför halloween och jul). Tove köpte porslin så klart och lite slickepottar. Jag köpte en liten rislampa till Olle (som nu redan har 4 st i sitt rum) och några dösnygga kylskåpsmagneter :-). Ikväll ska vu ha tjejkväll och imorgon blir det brunch på Jones the Grocer i Dempsey hill och sen krabba på östkusten.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards