Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Först

Av soli - 20 februari 2010 14:29

Så ber jag om ursäkt för att det blivit otroligt lite bloggande på sista tiden. 


Nu, över till andra saker.


Det har hänt mycket på sista tiden. Så sen vi kom hem från Sverige så har jag verkligen kommit igång med jobbandet. Har jobbat ungefär 80% så jag varit hemma en gång i veckan. Torsdagar, som jag brukar vara ledig på, är nämligen min svenska mamma-gruppdag. Ett gäng svenska mammor med bebisar i Olles ålder träffas hos varandra och fikar. Olle är i princip äldst och när vi träffade mammorna och bebisarna för första gången så låg Olle i startgroparna för att börja gå, medan de andra var nöjda med att ligga och jollra på golvet alt i sin mammas famn. Jag var helt svettig av att springa efter Olle och lyfta bort eventuella saker som han gärna ville dra ner....ljuslyktor, statyer, foton, telefoner, små brickbord, etc. MEN nu har äääääääntligen de andra barnen börjat krypa och gå (och Olle har lugnat ner sig). Det är härligt att se hur de andra mammorna svettas nu för tiden :-D.  Det jag vill säga är att det som hänt är att Olle har blivit en liten pojke. Han tycker om att bada, dansa, köra sin bil och äta ägg och ost. Han kan även säga "fisk", "klocka" och "dörr", men inte "mamma" och "pappa". 

Det absolut största som kommer hända nu, är att Olle kommer börja dagis på måndag. Jag är såklart jätteorolig och ältar detta tyst för mig själv. Hur ska de kunna få Olle att sova, kommer de ha koll på honom, kommer han känna sig ensam, kommer han få dansa och pilla på saker som han tycker om, kommer han gilla maten, kommer han kunna dricka ur sin flaska själv, hur märker de att han har bajsat m.m Olle är ju så hiiiimla speciell och hur ska de kunna ta hand om min hiiiimla speciella och intelligenta son?!?!


Mamma orolig, Olle superspeciellt genibarn...........



From SIngaporeliv 2

Såhär såg det ut efter mamma-gruppsfika hos oss. Olle blev helt ställd när barnen pillada på hans prylar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soli - 24 maj 2010 14:31

För mig är mitt liv numera indelat i före och efter Olle. En sak som är otroligt tydlig i mitt före-och-efter-Olle-liv är att jag nu för tiden kan prata sjukdom till leda....och framförallt barnsjukdomar. Det är ....ehe..helt sjukt hur mycket tanke...

Av soli - 6 maj 2010 05:24

....NOT!   Det går vattkoppor på dagis och härmodagen så trodde lärararna att han fått vattkoppor, trots att han är vaccinerad. Det var ett myggbett. Men man måste vara "vigilant" och därför var vi tvugna att gå till doktorn för att få ett brev d...

Av soli - 20 april 2010 04:58

Bara ett kort inlägg om vår vardag ifall någon undrar vad vi egentligen gör här. Jag och Tobias jobbar på Biopolis som ligger 4 T-bane stationer från där vi bor. Olle går på dagis, höööööögt uppe på en kulle, där vi jobbar, så varje dag bestiger vi...

Av soli - 20 april 2010 04:56

Olle har fått en pytteliten kusin!!!! Stina, stina, stina!!! Hurra, hurra, hurra!!!! ...

Av soli - 20 april 2010 04:46

Vi har haft besök. Tobias ma och pa aka farmor och farfar har varit här i 10 dagar. Vi stockades upp på blodpudding, falukorv, champagne och godis! Olle skämdes bort till tusen, kramades och fick en massa presenter. (Jag flippade igenom farfars kamer...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards