Alla inlägg under april 2008

Av soli - 28 april 2008 06:17

Tobias föräldrar är här! De kom i fredags och tog sig helt själva från flygplatsen till vår lägenhet. Med sig hade de massor mumsiga presenter.

32 portioner chokladpudding, 2 förpackningar hollondais(?) sås, massor med bea, smågodis (inkl massor med salta balkar, som jag har väntat), löjrom, gräddfil, leverpastej, vin och champagne! YUM!!!!

I helgen har vi bara slappat. Vi har varit hos skomakaren, skräddaren, brunchat och promenerat. Idag är Anders och Birgitta ute på stan själva och springer ärenden, de är så duktiga! Jag är fast hemma och läser min hemska bok.


Laddar upp en bild från TV-tornet igår.

Av soli - 25 april 2008 04:24

Vi har två grannar som inte kan vara tysta på morgonen: bygget och skola nr 55.

Det är svårt att sova på morgonen. Föreställ er 50 personer med stålrör, hammare och betong som gör så mycket ljud de kan från klockan 6 på morgonen! Det är vårt bygge.

Förutom detta ljud så spelar skola nr 55 alltid en skol-låt på morgonen. Den är jättepampig, med barnkörer. Igår spelade jag in den med mobilkameran, men ljudet blev så dåligt att jag inte kan dela med mig. Dessutom så blastar de ut propagande (typ) och förordningar (typ), musik samt skolgympainstruktioner på skorgården hela dagarna. Men idag var det inte en vanlig dag. Till min förvåning så har nu skola nr 55 börjat repetera något som liknar en dans till låten "Kung fu fighting"! De var askoordinerade i vita jackor och jag sprang och hämtade kameran men de slutade precis, så jag hann inte få med det. Fick dock med ljud från bygget. Enjoy!

Av soli - 24 april 2008 04:27

Igår då, när jag skulle till IKEA, så passade jag på att ta en bild när vi skulle upp på avfarten, mellan flygplatsmotorvägen och norra 4e ringleden. Jag tror att jag har försökt förklara det här förut, men nu fick jag en bild av det!

Det är ungefär 4 filer som går norrut mot flygplatsen, på vissa ställen finns det såklart avfarter, i övriga delar av världen så lägger man sig i filen som ligger närmst avfarten en liten stund innan man ska svänga av.


På flygplastvägen blir det köer ganska tidigt, då alla som ska av till 4e ringleden saktar ner och försöker byta fil samtidigt ca 100 meter innan avfarten. 3-4 bilar i bredd försöker ta sig in på avfarten som är ämnad för 2 bilar.  Det går jättesakta.


Kugghjuls-principen!!!! SKRIK!

Av soli - 24 april 2008 04:18

Igår var vi på IKEA, vi har faktiskt inte varit där på ett tag, men nu när vi får gäster så insåg vi att vissa saker behövde inhandlas, typ knäckebröd och värmeljus. OCH för första gången händer det, vi missade värmeljusen?!?

Fick dock två superbra bilder på kineser som tagit över "show roomen".


IKEA har äntligen börjat med mos till köttbullarna istället för pompa, så gott mos blev det iaf. Dessutom har de nya korvar med bättre konsistens. Till hela det här så har vi även hört att IKEA ska börja ta in Kalles original kaviar, så vi slipper den där med dillen!



Av soli - 21 april 2008 03:53

Igår började det regna och det har ännu inte slutat. Det öser ner. Ganska djupa hål på bygget har helt fyllts till bredden. Regnet är br. För det första så är det bra för allt det gröna. För det andra är det bra för att binda allt damm till marken och så kanske det klarnar upp tills Tobias mamma och pappa kommer på fredag. För det tredje så får de arma byggarbetarna ledigt!


PS. måste bara berätta att nu har bygget fått en kran. När de svängde runt med kranen på  bygget så var den som närmst ungeför 10 meter från vårt fönster. Det var svindlande!


Av soli - 21 april 2008 03:43

Men vad håller han på med.....han ger ju bort alla ställen som vi brukar ta våra gäster till. Nu kommer hela världen komma hit och sunka till dem. Skit, nu får vi ta och försöka hitta nya ställen...men det kanske ändå var dags att göra det.


Anyway, just nu säljer SAS jättebilliga biljetter hit, för 3835 om man åker mellan nu och typ juni. Så om någon vill komma hit och hålla min man sällskap, när jag är hemma, så är ni välkommna.


Oh, just det. Det kan hända att vi måste flytta från Seasons Park. Oh ve! Vårt kontrakt går ut den sista maj och vi väntar med spänning på att vår land lady ska återkomma med den nya hyran....problemet är att alla tror att det finns så mycket pengar att tjäna genom att hyra ut sin lägenhet under OS att vissa personer får betala högre hyra från juni till september och för oss, eftersom vi måste ha ett nytt kontrakt, så kanske hon chockhöjer vår hyra för att inte "förlora" på att hyra ut till oss under OS. Vi har hört att just i vårt område så tar man 3000-5000 pix/dag under OS. Svälj.


Av soli - 16 april 2008 14:58

Så här målar man en fasad i Peking. På samma sätt tvättar man även fönster. Hjälp.


Av soli - 14 april 2008 05:00

Många av våra svenska vänner här kommer att lämna Kina-land under våren och några har redan åkt. Därför kan det vara bra att lära känna lite nya människor.


Vi började ju med vår superenergiska granne på 7e våningen som bjöd in oss på tapas-party för två veckor sedan och som senare bjöd med mig på drinkar förra veckan (som jag inte gick på pga halsont)..hmmm måste nog hitta på ngt med henne så att hon inte tröttnar på mig...

Anyway, sen har vi ju "befriendat" våra grannar precis under oss på 11e våningen, iom vatten/fuktskadorna. Hon sa att vi borde komma och hälsa på någon gång....borde kanske göra det......

Sen "chattade" Tobias upp en dansk kille, Sören, på gymet som bor i torn 14. Han bjöd med oss på öl och Fussball, men vi hade andra planer så det blev inget med det, men vi har hans nummer så vi borde kanske ta och hitta på ngt med honom och hans fru.....

Sist men absolut inte minst har vi ju våra grannar ovanpå oss på våning 15 (som eg är våning 13). Har aldrig mött dem, men vi känner dem väl. Vi tror att det är amerikaner. De verkar vara en man och en kvinna och de har ett ganska stromigt förhållande. De bråkar ganska ofta ("You dont know how much this means to meeeeee!!!!" Grååååt, gråååt. Har funderat på att lägga en lapp i deras brevlåda typ..."Get over it" eller "Are you ok?"). De är nog i vår ålder alternativt kanske 5 år äldre. Jag tror att hon är hemma på dagarna och pratar ganska mycket i telefon alternativt med någon som hälsar på just nu. Nu har de börjat lyssna på musik sent på nätterna. I fredags hade de fest (tror jag) och som slutade ungefär kl 6 på morgonen (natten till idag, från söndag till måndag så vaknar jag kl 03.20 av Belinda Carlisle (leave a light on) som sedan följs av Brian Adams och annan bra musik. Ska vi "befrienda" dem eller ska jag bara köra upp sopkvasten i taket ett par gånger? Vi har ju uppenbarligen problem med att föja upp nya bekantskaper?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards