Alla inlägg under februari 2009

Av soli - 25 februari 2009 07:02

Olles syn har börjat bli bättre och det märks framförallt på att det inte längre duger att bli buren hela tiden,  utan nu vill man se saker.  Har varit ute och gått med honom i vagnen så han fått en massa nya intryck. Hur som helst så måste vi nog skaffa en mobil som han kan kolla på. För tillfället så får han dock hålla tillgodo med en hemmagjord mobil bestående av lite post-its, ett glasögonfodral en solkrämstub och sex-and-the-city-dvd säsong 5.


From Singapore Olle
Av soli - 22 februari 2009 14:12

Iom att jag är mamma så kanske det blir glest med inlägg, Olle aldrig vill vara själv eller sova länge på dagarna. Men jag vill tacka alla mina tre trogna läsare för att ni står ut med att vänta på mästerliga inlägg.......


Singapore Olle
Av soli - 22 februari 2009 13:58

Så, vårt område som vi bor i för tillfället heter Heritage view. Lägenheten har vi tom den 15e Mars och inneboende (AK och Martina) har vi tom den 1a Mars. Igår var vi och kollade in AK och Martinas nya lägga, den ligger i ett nybyggt condo, The Beacon. Superfin, superny lägenhet för "young executives and young urban families".....ett stenkast från China town och cbd. Poolen var dock lite för lite för oss och the Beacon ligger mittemot en byggarbetsplats och varken jag eller Tobias vill ha en Peking-repris. Ifs är jag ju i princip fånge i lägenheten på dagarna så ett bygge hade varit trevligt att iaktta.


Jag och Tobias ska kolla lägenheter nästa helg. Hoppas på ngt seasons park-liknande komplex med nära till MRTn.


Lägger upp en bild från Heritage view.

From Singapore boende
Av soli - 16 februari 2009 14:43

OK, så vi har flyttat. Olle var helt fantastisk på flygresan ner till Singapore och verkar inte ha problem med sina öron iaf. Han är den som "copat" bäst med resa och jet lag.Vi andra är fortfarande ganska möra, men med sol, pool, AC, BBQ-pit, god mat och städhjälp ska vi nog komma över den prima!

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards