Alla inlägg under mars 2009

Av soli - 31 mars 2009 02:04

Jag är ju dels ledbruten och del jävligt trött efter Olles eskapader under nätterna. Han har en vilja av stål och skyr inga medel för att få ligga hos mamma och pappa. Nu har han återigen börjat vakna varannan timme..... Att stiga upp ur sängen och ta ett steg bort till hans säng blir ett mastodont projekt. Men vi ska vinna!!

I hopp om att ansamla lite mer kraft ur de förtvinade musklerna som jag har så hookade Ioleen upp mig med en massös. Hon kom hit igår och masserade mig i 1,5 timme och efter det kände jag mig lätt som en fjäder. Idag...aaaaaaj!!! träningsvärk i hela ryggen, hur ska det här gå?

Av soli - 27 mars 2009 09:48

En bild på en fylld säng.

From Singapore Olle
Av soli - 27 mars 2009 09:44

Här kommer iaf en bild på utsikten från vårt fönster, the Singapore Wheel, CBD, China town, gamla HDB-hus, vatten sol och båtar i hamnen.

From Singapore-liv
Av soli - 27 mars 2009 02:02

OM nappen ramlar ut på rätt sätt ur Olles mun så kan han faktiskt plocka upp den själv, genom att vrida kropp och huvud ur led och suga fast den! Progress!!!!!

Bilden är från när han först insåg att detta var möjligt.

From Singapore Olle
Av soli - 27 mars 2009 01:49

Jag har fortfarande inte lyckats göra någon film över lägenheten eller utsikten, måste tömma kameraminnet vilket aldrig hinns med. Hursomhelst, had med mig mobilen en dag när jag och Olle gick till "the Wetmarket" gick igenom ett av Singapores första HDB-projekt, mycket Florida-känsla över det. Här bor man antingen i HDB-lägenheter, som är som statliga bostadsrätter, eller i Condos, som är som privata bostadsrätter. Condos brukar i regel vara lyxigare med pool och fina badrum. Vi bor i condo... Nu för tiden är HDB-hus mycket större och inte så trendigt designade. Vad ag har förstått så är det även ine att hyra/köpa de här gamla HDBerna och rusta upp dem.

Lägger upp en bild på ett av dessa hus. Men kolla in albumet över condos och nya HDBer.

From Singapore boende
Av soli - 27 mars 2009 01:41

Jag och Tobias har två uttryck som beskriver oss för tillfället . "ledbrutna" och "7 svåra år". Det är så vi känner oss varje morgon. Olle har fått en säng och han har lite svårt att sova i den själv utan att fäkta och gny. Är han för varm, för kall, ledsen, glad, pigg, för trött...... Tobias gick in i gästrummet i morse och sen fick Olle sova hos mig för det var så kallt.

Men vi ska få honom att sov ai sin egen säng, nöta, nöta, nöta. Problemet är bara att det är mycket mysigare i mammas och pappas säng.....


Men ser inte hans säng mysig ut?!?

From Singapore Olle
Av soli - 23 mars 2009 08:48

Jag har packat upp mina saker och rensat, rensat, rensat. Är nu rädd för att hitta någon låda som vi missat som ska vara full med kläder. I helgen var vi på IKEA och shoppade loss är nu officiella medlemmar av IKEA friends och kan få gratis kaffe!

Annars, så har vi kabel med typ hundra kanaler, en galen bris och internet! Olle sitter mest i sin baby-sitter och njuter av brisen.


PS, vill passa på att hälsa Lasse välkommen! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards