Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Sen

Av soli - 20 februari 2010 14:44

Den här veckan var en kort vecka då kineserna har firat nyår. Vi är nu inne i tigerns år (som tydligen ska vara ett sugår, för att det är en metalltiger....) och man börjar med att äta "reunion dinner" på aftonen, som var i lördags. Sen har vi i två dagar hälsat på en miljon släktingar och gett bort miljarders apelsiner, biljoner små röda paket med pengar i, ätit ziljoners småkakor. Man visar sin respekt till de äldre genom att hälsa på dem i åldersordning och släktordning. Sen ger man (om man är gift) bort små röda kuvert med pengar i till alla som är ogifta och yngre än sig. Nu är jag gift och är tvungen att ge bort pengar :-(.  MEN vi går inte bara minus längre!!! Olle cashade in rejält och fick tom ett rött kuvert av en främlig (för att han var så söt!!! (olle alltså, inte främligen)). 

Man kan iaf säga att nyåret här firas lugnare än i Kina, där vi trodde att 3e världskriget hade kommit. Här i Singapore är minsann raketer och smällare förbjudna. 

From SIngaporeliv 2

Olle i sin lilla kinesdräkt!

From SIngaporeliv 2

Mamma med sin 3e faster.

From SIngaporeliv 2

Min mammas 3e farbror (som är superlik min morfar), Ioleen och Olle. Min mammas 3e farbror är gift med hennes tredje fasters mans andra syster och kallas däför för 2a faster.

From SIngaporeliv 2

Min mammas 2a farbrors fru.

From SIngaporeliv 2

Några släktingar.

 
 
Ingen bild

ah mah

23 februari 2010 08:57

Olle is ang moh kiah. So sweet /ah mah

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soli - 24 maj 2010 14:31

För mig är mitt liv numera indelat i före och efter Olle. En sak som är otroligt tydlig i mitt före-och-efter-Olle-liv är att jag nu för tiden kan prata sjukdom till leda....och framförallt barnsjukdomar. Det är ....ehe..helt sjukt hur mycket tanke...

Av soli - 6 maj 2010 05:24

....NOT!   Det går vattkoppor på dagis och härmodagen så trodde lärararna att han fått vattkoppor, trots att han är vaccinerad. Det var ett myggbett. Men man måste vara "vigilant" och därför var vi tvugna att gå till doktorn för att få ett brev d...

Av soli - 20 april 2010 04:58

Bara ett kort inlägg om vår vardag ifall någon undrar vad vi egentligen gör här. Jag och Tobias jobbar på Biopolis som ligger 4 T-bane stationer från där vi bor. Olle går på dagis, höööööögt uppe på en kulle, där vi jobbar, så varje dag bestiger vi...

Av soli - 20 april 2010 04:56

Olle har fått en pytteliten kusin!!!! Stina, stina, stina!!! Hurra, hurra, hurra!!!! ...

Av soli - 20 april 2010 04:46

Vi har haft besök. Tobias ma och pa aka farmor och farfar har varit här i 10 dagar. Vi stockades upp på blodpudding, falukorv, champagne och godis! Olle skämdes bort till tusen, kramades och fick en massa presenter. (Jag flippade igenom farfars kamer...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards