Alla inlägg under mars 2008

Av soli - 30 mars 2008 12:21

Idag belöt vi (jag, Tobias och Ola) oss för att åka till en park, som tydligen ska ha en massa körsbärsträd som blommar,  Det visade sig att vi inte var de enda personerna som ville gå runt i parken idag. Det var vi och ca en miljard kineser i parken och det kostade 10 pix för att gå in. Liksom i Japan verkar det vara en attraktion. De hade tom printat upp speciella biljetter med körsbärsblomor på.

 Mycket folk, som flanerade, åkte båt på sjöarna, poserade med blommorna och blåste såpbubblor. Vi såg kinesiska lajvare (typ) och jag köpte en souvenir, en plastkvist med vita körsbärsblommor i tyg!


Av soli - 28 mars 2008 12:16

Jag, Anna och Anders beslöt oss för att åka till Maosoleet. Det var gratis och man får gå i sakta tempo genom rummet  förbi Mao. Svårt att avgöra om det var äkta vara eller vaxdocka. Man får tyvärr inte ta med sig kameror, så inget bildbevis, men Anna använde ett ord som sammafattade det hela: Makabert!


Lägger upp en bild på Anna och Anders.  Du vet att du kan klicka på bilderna , va? Kommer då till mitt picasaalbum med fler bilder.

Av soli - 27 mars 2008 10:39

Nu har DNs hemsida fått samma sjukdom som you tube!! Man kan komma till första sidan, men inte klicka vidare och speciellt inte på artikeln om Thomas Bodströms uppmaning om bojkott av OS. Jag blir bara mer och mer isolerad. Borde inte Bodström ha tänkt på mig innan han sa ngt sådant?!?!


Av soli - 27 mars 2008 06:18

Just det, glömde helt att berätta om You tube, som är tillbaka men med en allvarlig störning.

Under hela dagen, igår, kunde man komma åt you tube och kolla saker. På kvällen så kommer man bara åt första sidan, men kan inte klicka vidare. Samma sak idag...hur ska det här gå? Jag måste ju få min dagliga dos av meningslösa youtube-klipp.

Har dessutom insett att jag är helt ouppdaterad när det gäller musik, alltså mer än vanligt. Lyssnade lite på P3 igår och kände inte igen en enda låt. Finns det en chans att komma igen?  


Av soli - 27 mars 2008 06:12

Och vår lägenhet har blivit kall. Ligger i soffan i solen och försöker läsa biokemi. Brrrrrrrrrr

Längtar tills det blir lite varmare alternativt efter ett täcke, men LH är för lat för att hämta ett.

Just det, ifall någon inte skulle veta så kommer jag hem i slutet av Maj och stannar till mitten av Juli!!! Hurra, Ooohhhh, vad det ska drickas Rosé vin på Kungsholmen eller champagne på loopen! 

Av soli - 23 mars 2008 11:34

Som jag har skrivit förut, så har man fantastiska fruktsäsonger här. Vi har upplevt, vattenmelon, som följdes av plommon, persikor, körsbär, äpple, päron, persimon, apelsin. Nu är det annanas. En annanas kostar 8 rmb. 


Till vattenmelonsäsongen så ska jag köpa en blender och leva på watermelon fruitshakes!


Av soli - 23 mars 2008 11:30

Nu  är verkligen våren här!!!

Hängpilarna har fått små små blad och alla magnolior blommor. En skir grön slöja ligger över alla träd och det har varit pangväder idag.

Vi firade våren med att bruncha på the Intercontinental. Inte lika bra brunch som på the Westin, men här hade de 4 olika sorters champagne, Gula änkan, Moet, Mumm och ngt mer. YUM! Men ingen beluga.......


Av soli - 21 mars 2008 11:19

Den här veckan känns det som om det varit alla möjliga konstiga väder. Idag regnade det. En syn som inte är så vanlig; vatten på marken. Jag såg en kinesisk daggmask....var tvungen att rädda den.

Vi har haft kompisar i stan, eller rättare sagt en före detta kollega och hennes bror och hans fru. Har visat dem alla shoppingställen och hjälpt dem pruta. Jag har stått emot alla frestelser att shoppa och är mcyket nöjd med mig själv  :-) . Har dock hittat massor med saker som jag vill ha, men jag har ju köpstopp.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards