Alla inlägg under juni 2009

Av soli - 23 juni 2009 13:47

Jag har fått upp ögonen för passionsfrukt. Det är säsong här nu och de ärr stora, lila och saftiga. Inte alls som de man får hemma. YUM, nästan som ett ostron....skulle vilja säga att passionsfrukten är frukternas ostron...

Anyway, det är även Durian säsong och Rambutan säsong. Häromdagen ringde min snälla morbror Steve och sa att han hade ngt till mig. Det visade sig vara en hel kasse full med rambutan.


From Singapore-liv
Av soli - 23 juni 2009 13:44

Att det varit himla tunnt med inlägg, men jag och Olle gör inte så mkt på dagarna nu är influensan är häääääÄÄÄÄääääär!!!! Eftersom Olle är sååå hiiimla sööööt, så tafsar alla på honom och tar honom i händerna. Och då allt åker in i munnen så har jag blivit asnojig att han ska bli sjuk. ingen får komma in i vårt hem utan att tvätta händerna som en kirurg innan en operation.

Idag var vi iaf och köpte en barnstol åt Olle på IKEA (plus en miljard servetter), eftersom han är asstabil nu och kan sitta om han har lite stöd.


Av soli - 14 juni 2009 10:32

Ikväll åker Anders och Birgitta hem. Två veckor har gått så himla fort.  De har shoppat, ätit, hälsat på släkten, badat och lekt med Olle.Dessutom så hann vi med lata dagar på Langkawi. Jag och Tobias har nästan haft semester då vi kunnat lämna över en pigg Olle kl 7 på morgonen och fått sova vidare! Jag är nästan utvilad. Imorgon blir det bara vi två igen.


From Singapore-liv
Av soli - 14 juni 2009 10:10

Vi har varit på Langkawi. Olle skötte sig exemplariskt på flygresan och vi bodde fint på Westin, tänk lyx.. Fast inte så lyxigt som Westin i Peking. Ingen belugakavair eller riktigt champagne till frukost....hmpf (men de hade ett skitsnyggt golv i restaurangen).

Vi badade och solade och vi fick tom tid att läsa en bok! Jag har även blivit lite brun! Olle verkar gilla vatten all trötthet och surhet försvinner i ett nafs när badblöjor och baddräkt kommer fram.

Lite bilder från semestern i mitt album.

From Singapore-liv
Av soli - 8 juni 2009 08:54

Haft ett till möte med 2-dollar shoppen och imorgn drar vi till Langkawi. Olle har fått en baddräkt :-)


NU POOL!

From Singapore Olle
Av soli - 4 juni 2009 12:09

Bild på de smååååååå risgrynen.


OM ni vill kolla på fler bilder i mitt picasaalbum så klicka på länken bredvid bilden.

From Singapore Olle
Av soli - 2 juni 2009 15:20

Det största som ändå hänt är att Olle har börjat få tänder! Två små tänder har börjat titta upp i underkäken. Det kliar och har gjort väldigt ont. Han var så himla grining en dag att jag tryckte ner honom i vagnen och gick och köpte bedövningssalva (som man har på tandköttet). Det hjälpte lite, men den bedövade nog lite annat, för han började dreggla en hel del.

Nu tror jag att framtänderna i överkäken är på G för han biter på sin bitring så det gnisslar.

Bild: En bitring från Japan och en från Sverige....gissa vilken som är vilken. 

From Singapore Olle
Av soli - 2 juni 2009 15:17

Olle har ju börjat få lite smakportioner. Hittills har han fått potatis och morot, båda har slunkit ner utan problem (speciellt moroten). Denna vecka serveras det sötpotatis som verkligen inte vill ätas..... man skulle kunna tro att det är som ett mellanting mellan morot och potatis, men sötpotatisen hamnar överallt utom i Olles mun. Ifs är han en ganska "messy eater" ändå.


Bilden som läggs upp är en bild som Olle antagligen aldrig kommer att förlåta att jag lägger upp.....vi funderar att ha den som hans studentbild.



From Singapore Olle

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards