Alla inlägg under juli 2009

Av soli - 26 juli 2009 15:06

Olle håller på att få framtänder och blir störd av dem på natten. I natt hade han ont och grinade :-(

Jo, vår videokamera som Tobias köpte för ca 2 år sedan har dammats av och nu kommer det läggas upp fler filmer! Kolla in mitt youtube-konto: solidoli


Idag har vi slappat hemma och sen blev det en supergod middag hemma hos min moster. YUM! Sen tog hon fram sin gitarr och spelade och sjöng för Olle. Anna-Karin sjöng hon med! Olle blev alldeles till sig. Imorgon ska Tobias jobba och vi ska kanske ta en tur till himmlen aka two-dollar shop :-). På tisdag drar vi ett par dagar till Bintan för sol och bad.  

Av soli - 22 juli 2009 12:21

OMFG!!!!! Check it out!!!!!!

Av soli - 22 juli 2009 11:40

The Exersaucer!!!!!!!!!!!


(den räknas som 3 leksaker)

From Singapore Olle
Av soli - 21 juli 2009 16:28

Så ibland är Olle uttråkad. Jag försöker underhålla honom bäst jag kan med sånger och lekar, men mamma är ganska trist och  oftast vill han bara hålla på med sina leksaker. Nu börjar även de bli tråkiga så jag försöker hitta på nya leksaker, pärlor och ärtor i en platslåda, en visp eller en stekspade. När Olle får en ny leksak så är den rolig i typ en månad och sen ligger den bara där. Hursomhelst så blev jag tipsade om att man kan hyra leksaker, så fär 48 buck så får man tre leksaker i en månad. Jag har anmält mig och den nya leksaken kom häromdagen........



Olle steker.

From Singapore Olle
Av soli - 21 juli 2009 15:39

Att det är toklänge sedan jag bloggade, men jag har varit busy.


Först så hände ingenting och sen hände en massa.


Robin och Elin var här och hälsade på. Vi shoppade och åt. Efter det så åkte vi till langkawi igen och bodde fiiiint! Olle sov som en kung och jag och Tobias funderar allvarligt på att åka iväg och bo på lyxhotell bara för att Olle ska sova bra. Rummet var mörkt och kallt och sängen var bred, varm och mjuk, precis sånt som Olle gillar. Resans absoluta höjdunkt var en apa som stal Robins och Elins kex. Den kom in genom balkongdörren, gick fram till minibaren, öppnad den och tog kexen. Den hade inte bråttom.


Det är så stort att jag nästan själv ville lämna dörren öppen för att också få in en apa.....


Nu är Anna-Karin och Anders här och hälsar på i 2 veckor! Jehu!!! Idag var vi på Vivo City och jag köpte två par skor :-) Vi ska ta med dem till våra favvoställen och nästa vecka drar vi till Bintan. Kanske blir det en sväng till Johor Bahru.


Annars så kan Olle sitta helt själv, och han kan krypa framåt (när han inte tänker på det). 

From Singapore Olle
Av soli - 3 juli 2009 07:25

Det ringde på dörren!!!


In kom en man och sa att han behövde kolla vårt kök och våra växter ifall vi ifall vi hade det. Han var en Denguefeber-man. DVS han var på jakt efter dengue, då det tydligen finns ett fall av dengue. Jag vet inte om det är här i Tjongan (aka Tiong Bahru) eller om det är här i MeraPrime (the horror). Det är denguefeber-säsong här nu och jag gör mina 10 minuter varannan dag för att se till att vi inte har några vattensamlingar som står (det är rekommenderat från högre instans). Men han sa att jag skulle täcka över golvbrunnen på maidens toalett iom att vi inte använder den. Jag passade även på att hälla wc-anka i handfatet och toaletten. Här ska det inte bli några äckliga flug-odlingar. Jag som är så noggrann fick ändå lite bakläxa, för det fanns liiiiiite vatten i en kruka.... Ville inte påpeka att det var min varannandag idag.


Här i Singapore kör man mycket slogans för allt möjligt för att man ska komma ihåg alla påbud, ex: "Stop the horror with soap and water" (för att man ska tvätta händerna  i influensatider), "Clear your trays, leave no trace" (på Ikea för att man ska ta bort sitt skräp i restarangen). För dengue feber:  "They breed you bleed"......

Av soli - 2 juli 2009 09:37

For real! Det är därför det inte blir några inlägg.

En liten uppdatering dock. På söndag kommer Robin och Elin hit och hälsar på. Sen blir det en favorit i repris, Langkawi!


What else? Jag har fortfarande inte fixat mina tavlor än, är fortfarande besatt av passionsfrukt, det är fortfarande varmt, Olle har fått en till tand, jag har ångest för att jag ska börja jobba snart, mm, mm.


Igår åskade det sjukt mycket. Det dånar och känns som om åskan studsar mellan husen. Mamma var rädd, men Olle obrydd!  Som AK brukar säga: "Gud var arg"...jävligt arg.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards