Alla inlägg under september 2008

Av soli - 27 september 2008 09:17
From Diverse

Jag har länge tänkt på det här med slap-stick. I Kina gillar man slap-stick och därför tror jag att program såsom dolda kameran skulle kunna uppskattas. Tyvärr blir det problem då dolda kameran innefattar att folk gör konstiga saker bland folk. Det finns inget man skulle kunna göra på gatorna i Peking eller bland folk som skulle anses konstigt elle uppseendeväckande. 

I Peking är allt naturligt. Min sista bild av Kina. En kvinna som ligger på flyplatssofforna och läser en tidning. Hon äter samtidigt en hel gurka.

Skulle inte det här kunna vara ett dolda kameran-gig?


Av soli - 23 september 2008 04:42

Här i Peking är det gratis att gå på toa. Det är även så i Singapore och det var ngt som mina släktingar förfärades åt i Stockholm, att det kostade 5 spänn för att gå på toa. När Sunny var i Ryssland tyckte hon att det var sååå dåligt av staten att det inte fanns almännna toaletter.

Häromdagen tänkte jag att det kanske var så att det är gratis för att det inte finns några knarkare här, så man riskerar liksom inte att någon sover och drogar på toa......Tobias tror att det är för att det är så billigtmed folk som kan hålla dem rena som de är gratis.......hmpf.

Av soli - 14 september 2008 09:24

Jag har varit såååå hiiiiimla busy att jag inta har haft tid  att skriva på min blog. Men jag har skrivit andra saker.

För tillfället så har vi besök av tvår kompisar!!! Anders och Kalle. De sight seear, shoppar, fixar pedikyr och hoppas att kunna åka till Shanghai. Det är alltid kul att ha besök och jag har följt med dem på deras shopping! Har bla hittat en kille som gör kopior på snö-smycken... hehe. 

Annars så har jag träffat en kinesisk kompis här idag, hon berättade att hennes chef varje månad sänker alla doktorandernas löner för att de ska jobba hårdare. Hon berättade även att de inte fått lön för augusti, för att chefen inte tycker att någon var på labb under den månaden.......helt sjukt, de tjänar ju redan bara 800 i månaden.

Det var trevligt och nu när jag lämnar Kina så har jag passande nog iaf en kinesisk kompis!!!



Av soli - 5 september 2008 17:20

Eftersom jag är en sann egotrippare så var jag inne på youtube och kollade mitt konto.........min fuwa film har 3 inlägg och........håll i er nu.........1000 viewings!!!!!!!! Det är för stort för att hantera!!!!!


Jag måste nog lägga upp lite fler filmer..... :-D

Av soli - 5 september 2008 02:54

Som jag nämnde förut så är ju en av mina kompisar tillbaka, skola nr 55.

Mina andra kompisar är tillbaka nu!!!! Jag tyckte att jag hörde dem igår, men trodde att det bara var en dröm. Nu vet jag att det är sant, hurraaaaaa!


Observera att det börjat växa gräs på vissa jordplättar....precis som i "I am Legend", fast utan Will smith och vampyrerena........och allt annat.


From bygget
Av soli - 4 september 2008 03:19

tills jag kommer hem...för gott.... Eller iaf tills februari.


Jag inser att det varit mycket väderbloggande och för att ranta lite till om vädret: igår kunde jag se bergen igen, trots att det var disigt! Solen gick ned och de var helt röda, fint. Trots att det nog inte är trafiken som bidrar mest till smogen, så är det tal om att införa varannan-dags-bilköring. Peking är förnärvarande en ren stad. Ingen smog, inga tiggare, inga gatu-försäljare och inga pirat-dvder och inga mat-stånd på gatan. 

From OS
Av soli - 1 september 2008 09:33

Detta efter att jag sitter mittemot smaskande högpratande engelsktalande utlänningar med nasala röster.. Gurgel. Nu har jag även fått för mig att de pratar högt för att det tycker att de har sååå viktiga saker att prata om. 


Hon har dessutom ett kaballah-snöre runt sin handled.........

Av soli - 1 september 2008 03:17

Och typiskt nog så blir jag förkyld just den veckan. Flyget var halvfullt och jag delade det med en massa paralympiker.

Anyway, är helt jetlaggad och skola nr 55 har börjat igen. De har nu konstant i 2 timmar ropat ut saker i deras megafon, gaaaaaaahhhh. Hoppas att sången kommer igång snart.

Men skönt att vara tillbaka och nu måste det skrivas avhandling i racer-fart. Förutom det så är vädret fantastiskt, inte för varmt och inte för kallt. Klarblå himmel på ett sätt som jag aldrig har sett här och igår kunde vi se bergen ända från Dongzhimen, vilket betyder att vi kunde se över hela stan till andra sidan. Jag och Tobias hade såklart vidlyftande planer på vad vi skulle göra: åka till fragrant mountains, kanske Ritanparken eller gamla sommarpalatset. Det slutade med att vi gick en promenad i ambassadområdet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards