Alla inlägg under augusti 2009

Av soli - 27 augusti 2009 04:55

Av soli - 27 augusti 2009 04:53

Av soli - 25 augusti 2009 15:01

Insåg att jag glömde skriva om helgen.

I lördags så hade vi (AK, Martina, Henrik, jag, Tobias, Ignacio och hans franska tjej, Anna och Andreas) kräftskiva på taket. Det var superkul och inte alls lika varmt som det var förra gången vi frillade där uppe.

I söndags så brunchade vi (AK, Martina, Anna och Andreas) i Dempsey hill och sen åkte jag och Tobias hem till Ioleen och käkade söndagsmiddag.

 

From Singapore-liv
Av soli - 25 augusti 2009 15:00

Olle är snabb nu,d essutom så reser han sig utan problem. Han gillar att stå vid ugnen.

Av soli - 25 augusti 2009 14:48

Jag har en ny kompis! Hon heter Lydia och bor på våningen under oss.

 Har varit och hälsat på henne och hennes son Ray (18 månader) ett par ggr. Lydia har en live-in maid, Norma, som städar, tvättar, lagar mat och tar hand om Ray.

Idag var vi och hälsade på och Olle (som nu äter ganska mycket och måste därför baja heeela tiden) la en rejäl bajs. Jag kände guuud vad jobbigt att behöva gå upp och byta.

Då säger Lydia: "Vill du att Norma byter på Olle". 

Jag: "Ehhh, ok".

Så Norma bytte blöja på Olle och visade den för Lydia och så skrattade de (för att korven var så liten). Sen fick jag lunch!


Jag ska nog börja hälsa på lite oftare :-)

Av soli - 25 augusti 2009 14:39

Så under en längre tid så har en indisk kvinna städat i vår trappuppgång. Iom att vi har vår ytterdörr öppen så kan hon kika in ibland och göra lite ljud åt Olle (för att han är så söööt). Olle har alltid varit lite nyfiken, men kan inte riktigt se henne för hon är för långt bort. Så igår tänkte jag att han skulle få träffa henne......Så fort Olle fick syn på henne så försvann hans leende och han börjar grina istället. Samma sak på eftermidagen. Han är skitskraj för henne och samma sak hände idag. Jag tänkte att det kanske är för att hon är himla mörk och har märke i pannan etc, men jag sa ngt typ om att Olle är så trött.

Hon ba: "Maybe he is not use to indian face".

Jag ba: "Well, noooooo he is just a little bit grumpy....."

Olle är rasse.... och hon verkade helt ok med det....så nu har jag beslutat att Olle ska få träffa henne varje dag tills han slutar grina.


För er som inte vet vad  PK står för så betyder det politiskt korrekt.

Av soli - 21 augusti 2009 05:23

Vi är nu inne i vad Taoisterna kallar Ghost festival. Man ställer upp tält och bränner rökelse och pappersaker till de döda i soptunnor. Det är av uppfattning att dörrarna till helvetet är öppna så att spökena kan ta emot sakerna.....

Idag luktade det svavel....jag sa till Tobias att det är för att "de bränner så mycket nu när helvetets dörrar är öppna". Efter en stund luktade det mer och mer och det var då vi insåg att de var en annan dörr som öppnats. Olles rumpa hade släppt ut en monsterbajs. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards