Alla inlägg under april 2009

Av soli - 28 april 2009 03:36

Var är du? Jag vet att du är där.

Av soli - 24 april 2009 10:22

Vi tycker ju som sagt att Olle påminner om någon.  Någon som sett filmen Cry Baby?!!?


Är jag taskig mot Olle nu? Men ibland är han helt sne i fejan och ser jätterolig ut.

From Singapore Olle
Av soli - 24 april 2009 07:23

Anna-Karin och Martina berättade för mig att en taxi-chaffis berättat om  det regerande partiet PAP kallas för "Pay Pay" och att Singapore är ett "Fine, fine country" för att det är så mycket böter och avgifter hit och dit. Som bekant är att man måste böta om man spottar på marken, om man skräpar ner, om man går mot röd gubbe alt går över vägen där det inte finns övergångsställe, om man tar med durian i t-banan, om man dricker vatten i t-banan etc. Och det är ju jättebra, det är rent och snyggt och efter Kina så känner jag att man absolut kan ta ut böter för spottning.

Man har alla dessa förbud och regler MEN man har i princip inga trafikregler (typ) man kan fortfarande se hela familjer på en motorcykel, 20 pers på ett lastbilsflak, motorcyklister med hjälm, men med fina sandaletter på och bara en liten kofta om axlarna. Alla dessa färdas i ca 70-90 km/h. På sin höjd repsekterar man regeln om att man bara får åka 5 pers i en taxi men annars är det fritt fram. Känner mig asjobbig när jag propsar på att Olle ska spännas fast och att jag tjatar på mina släktingar att ha säkerhetsbälte på sig.....även i baksätet.


Av soli - 24 april 2009 06:59

Här i Singapore är ju bilar en speciell grej. Den är en som vilken accesoar som helst och skall smyckas. Den förmedlar vilken slags person du är och vad du tycker om. Ibland går det överstyr.

Exempel, häromdagen när vi åkte till IKEA (igen) så hade taxi-chaffisen byggt upp ett litet altare längst fram i bilen. Där hade han bla några relativt stora stenstatyer av kinesiska lejon.... När jag var liten så ville jag gärna att mina föräldrar skulel ha sådana där tärningar hängades från backspegeln. Pappa sa att det var en trafikfara så det blev aldrig några.

Tog den här bilden nere i vårt garage.


Varför fick jag inga tärningar?!?!

From Singapore-liv
Av soli - 20 april 2009 14:22

Idag gick vi och käkade thai-mat. Olle blev jättetrött och somnade.

Av soli - 19 april 2009 12:35

Så man skulle kunna tro att Singapore tropiska klimat skulle vara utmärkt för orkideer (typ att de kan ta upp fukten i luften), men ryktet går att det är för varmt här. Mina två får bada två ggr i veckan och ändå är de lite torra...... men visst är de fina!!! De är himla billiga här och hade det inte varit för jobbigt att ta hand om dem så hade jag köpt en massa fler.

From Singapore-liv
Av soli - 19 april 2009 12:33

Idag käkade vi Dim Sum med min moster, Joo och Janet. Det var gott och varken Kim eller Tobias känner för ngn särskildt stor middag ikväll. Efter maten åkte vi till Tampines (långt upp på östkusten och typ andra sidan jorden) och handlade på Uniqlo. Jag införskaffade en vit kavaj (med emblem!) och två skjortor till Tobias.


From Singapore-liv
Av soli - 18 april 2009 11:29

Glömde nämna att Olle har scenskräck. Han kan hålla på och göra ljud och miner. Man springer och hämtar kameran. Så fort kameran dyker upp så fryser han till.. performance anxiety. Händer varenda gång.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards