Alla inlägg under december 2009

Av soli - 16 december 2009 09:00

Det var helt underbart, trots min megaförkylning.


Vi åkte jättetidigt på lördagmorgonen och väl på flygplatsen så visade det sig att vi skulle flyga business till HK! Jehu! Vi fick gå till business loungen och väl där fick man äta mumsig frukost och dricka sodavatten. Jag var så pass bonnig att jag tog en macka o la ner i väskan (for later:-).

Businessätena var enorma och jag försökte få Tobias med på iden att vi alltid ska flyga business (en av oss) så kan Olle få plats bredvid! Tobias tyckte inte det var ekonomiskt försvarbart. Inte nog med att vi flög busines, vi fick hummer till brunch!

Väl i HK bodde vi på W hotel (Westins boutique hotel) och där blev vi även uppgraderade! SÅ vi hade en fantastisk utsikt över HK.  Lite high tea, lounge häng i baren, superlite shopping, så kändes inte förkylningen så hemsk. Middag åts på en supermysig restaurang på HK-ön. Jag hade ifs inget smaksinne. Vi var så himla trötta att vi slocknade runt 22.

Nästa dag, så gick vi bara omkring i HK, åkte spårvagn, drack mulled wine och sight see-ade.

Det var dessutom helt fantastiskt väder, T-shirt under jacka! Lite kallt i luften och mycket julstämmning med all julskyltning!


PS, bilder kommer senare!

From 2010-01-19 1

Min frukosttallrik i business loungen!

Av soli - 11 december 2009 10:21

Om det är någon som vill ha ngt speciellt från Singapore, så är det nu ni ska säga till.


KRAM

Av soli - 11 december 2009 10:18

På fredag nästa vecka åker vi hem till Sverige och stannar tills den 9e Jan! Olle ska få känna på kyla och vi ska vara ute hela tiden. Problem är dock att jag kastade bort min varma jacka innan vi drog till hit. Jag längtar hem för att få äta godis, limpa, shoppa på HM, äta goda sallader på kafeer, gå på långa promenader med Olle och Tobias OCH det bästa...att får träffa alla kompisar, deras barn och vår familj!!!!!! Whiiiiiiiiiii!!!

Av soli - 4 december 2009 08:40

får jag tid att blogga. Detta har hänt sedan sist. 


Min pappa har kommit hit. Det klagas inte alls så mycket över värmen eller fukte, precis som jag förutspådde, för vår lght är sååå breeezy :-)


Vi har haft en BBQ för alla mina släktingar. Jag blev kallad tjock två ggr, så nu måste jag få en ätstörning.


Min mammas andra faster har kommit ut i tidningarna om att hon är Lim Chong Pangs andra hustru!! (ni kan googla "Lim Chong Pang second wife"). Vilket scoop det var och kan ni fatta vilken grej det varit ifall jag hunnit skriva min bok om vår familj!?!


Våra kompisar, Robin och Elin har fått en liten bebis :-). Jehu!


Olle nästan springer nu och har övergivit sin sil. Nu sover han med en bolster som han kramar. Han sover fö väldigt bra nu. Ibland får vi gå in och väcka honom.


Jag har börjat jobba.

Jag har fyllt år. Fick en superfin väska av Tobias! Jehu!

Jag och Olle har blivit förkylda. Snoooooooor. Jag är nog den som är mest illa däran. 


Imorgon ska jag och Tobias till HK, första natten utan Olle. Oh ve. Hur ska det gå.


Vi kommer hem den 19e Dec och stannar tills den 9e Jan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards