Alla inlägg under maj 2009

Av soli - 25 maj 2009 14:34

JO, så helgen har varit slapp!!!


I lördags så trodde vi att Olle skulle vaccineras. Vi gick upp käkade frukost och tänkte bara ringa för att dubbelkolla....nej, det är inga fler vaccinationer förräns den 6e Juni! Så Olles lår får vila några veckor nu.

På kvällen åkte vi hem till AK och Martina som hade inflyttningsfest, supermysigt! De hade gjort snittar med lax och köttbullar. Jag åt även upp en hel skål med "Gott och Blandat" som Andreas haft med sig. Olle är ju inte riktigt en kvällsmänniska så vi åkte hem jättesent (kl 9). I princip åkte vi när alla andra började komma.

I söndags så kom min moster, Joo och Janet för att fira Tobias och Janets födelsedagar. Vi firade med att äta steam boat (hot pot/kinesisk fondue), YUM!!! jag hade nästan lite ont efter.


Bild:

Hemma hos AK och Martina. Olle ligger och sprattlar på golvet.

From Singapore-liv
Av soli - 25 maj 2009 14:17

Denna vecka blir det mycket....


Imorgon kommer maiden (och ni som följer min blog vet att det är jobbigt)


På onsdag kommer en handyman (vi ska få upp lite rullgardiner och egentligen borde vi skaffat gardinstänger, lampor och  fixat till några tavlor, men vi har bara inte fått ändan ur...)Iom att han kommer på onsdagmorgon så kan inte jag och Olle åka till kyrkansbarntimme.


På torsdag ska jag (utan Olle :-) på ett jippo på affären Nordic style (jag har ett presentkort på 250 pix  :-D)


På fredag är det ingenting, men Tobias föräldrar aka Olles farmor och farfar kommer pkå lördag så måste jag fixa hemma, ni vet, bädda och tvätta och kanske plocka.


På lördag, farmor och farfar!!!!! (som kommer få bära tills armarna är ur led!!)


Bild: mina tavlor som jag borde ha fixat till. Jag vill ha en tråd på baksidan istället för hängena högst upp. Det är min mormor och morfars (Ah ma och Ah kong) gamla tavlor, som min mamma och Ioleen räddade från gamla huset.



From Singapore-liv
Av soli - 22 maj 2009 10:35

Dte blir inte mycket hemlagat nu för tiden. Igår gick vi till en hawker centre som ligger ca 5 min härifrån. Ett mycket fräscht ställe (för ett par veckor sedan så dog några i Singapore som käkat på ett smutsigt ställe), de flesta har A eller B i renhet här! Ett ställe är mycket populärt, dumplingstället. Man kan få god wonton soppa, om man köar i ca 15-20 minuter. Det här är det enda stället som jag någonsin köat på. Tobias tycker att det är värt det, inte jag.

From Singapore-liv
Av soli - 18 maj 2009 15:31

Ni kankse vill ha en relativt uppdaterad bild på mig.....

Den här togs i min peak av snorighet. Jag tappar även enormt mycket hår samt att min hud är jättetorr, trots att det är fuktigt här.  Nej, mamma....det är inte för att jag inte dricker mjölk. 

From Singapore Olle
Av soli - 18 maj 2009 15:29

Vi åker mycket taxi och Olle spenderar en hel del tid i sin bilstol. Såhär ser han ut ibland när vi åker.......

Olle kommer behöva botoxa sitt frown när han är 30.

From Singapore Olle
Av soli - 18 maj 2009 15:22

Idag var Olle extra söt. Så sööööt att folk ba: "Waaaaahhhhh, so cute!!!!"  Han är så himla stark i armarna nu att han kan skjuta sig tillbaka. Så nu kan man verkligen inte lämna honom på sängen såvida man inte bygger upp en barrikad med kuddar.


From Singapore Olle
Av soli - 18 maj 2009 15:10

En till helg har passerat och i lördags så åkte vi återigen till barnläkaren för att Olle ska vaccineras. Han är mitt upp i sitt vaccinatiosprogram så det blir typ sprutor varje lördag kl 10. Efter  sprutan så träffad evi min moster och hennes kompis (som ska gifta sig!) och skulle kolla på bröllopsklänningar. Vi  hoppas att vi kan "scora" en inbjudan :-D till festen som är i november! hehe Sen käkade vi sushi och strosade lite i en mall. Det fanns massor att köpa.....

I söndags så brunchade jag med min moster och Joo och sen åkte vi till en hobbyaffär!!!!! Den var som Panduro fast 10ggr bättre, billigare och större! Min fetisch är ju tyger så jag köpte massor.... till min samlig. Nu måste jag sy något, men vi måste bara skaffa en strykbräda först. Lägger upp en bild på mina tyger som hänger och torkar.

Mysigast i helgen var dock i lördags då Ola, Maria och AK kom över. Ola lagade lasagne i vår ugn! Supermysigt!!!! 

From Singapore-liv
Av soli - 15 maj 2009 06:57

Vi är förkylda...igen. Olle ligger ungefär 2 dagar före mig i sin förkylning och nu är det mest torrt snor i hans nos. Min å andra siden är igenproppad.


Fastän han varit snorig så har han varit förvånansvärt pigg. Det är som om Olle har upptäckt sin säng och alla färger. Han är också väldigt förtjust i sin mobil, som bara går på dagen, det gula biet är hans kompis!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards