Alla inlägg den 24 maj 2010

Av soli - 24 maj 2010 14:31

För mig är mitt liv numera indelat i före och efter Olle.

En sak som är otroligt tydlig i mitt före-och-efter-Olle-liv är att jag nu för tiden kan prata sjukdom till leda....och framförallt barnsjukdomar. Det är ....ehe..helt sjukt hur mycket tankeverksamhet som för min del går åt att tänka, älta, oroa mig och framförallt analysera eventuella sjukdomar som drabbar Olle. Man skulle kunna säga att jag "rantar". Exempel. För två veckor sedan ringde de på dagis och sa att Olle hade feber. Olle hade bara feber en dag och sen på lördagkvällen så fick han en massa knottror på kroppen. Nu går det både vattkoppor och höstblåsor på dagis, men det verkade inte vara någon av dessa. Vi var och badade på söndagen och sen på kvällen blev jag sjuk. Feber i en dag följt av ont i halsen en dag som sen följdes av huvudvärk en dag. Senare i veckan så fick Elis, som var och badade med oss, höstblåsor och måste vara hemma från daigs i 14 dagar......Dessutom så är hälften av alla barn på Olles dagis hemma i höstblåsor. Nu har även Anna och Andreas (Elis mamma och pappa) blivit sjuka......

Nu har jag ju analyserat sönder det här. Slutsatsen är att Olle fick höstblåsor, men klarade av den utan några blåsor. Sen smittade han Elis (och alla andra barn), och mig. Som sagt, jag tänker konstant på sjukdomar och det här måste sluta för jag håller på att bli en mycket tråkig människa.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards